love actually

thursday night. 22.30 PM

While having my routine chat with dia last night, I decided to check on the TV to see any update news (especially on the "Virginia Tech assasination". Indonesian Idol, Dangdut, The Descent (which I half watched since I'm too scared to continue seeing it alone), Variety Show...then I ended up in Kick Andy.

This week's show presented Tiara Lestari, former model for adult's view (u know what I mean), together with her husband and mother in law. As usual Bang Andy persuaded Tiara to explained her life decision to come back to Indonesia and left all the glamorous life she had earned as a model and now is a mother gonnabe. But what I love so much, is when Bang Andy talked with her husband, Andi Sjarif.

From the short conversation, I understand why both of them are meant for each other :-)
Wise and humble man with his simple words showing his simple love to Tiara.

"Saya kagum dengan Tiara, karena dia berani mengambil keputusan besar dimana belum saya saja bisa melakukannya. Kembali ke Indonesia karena Ibunya. Melepaskan semua yang telah saya raih untuk hal yang belum tentu ada jaminannya. Mungkin saja, hati Tiara sebenarnya lebih bersih dari kita-kita"

"Bagi saya, semua orang punya masa lalu Bang. Yang penting bagi saya adalah melihat apa yang bisa saya dan Tiara bisa raih bersama di depan, bukan apa yg telah dilakukan di belakang. Saya juga bukan orang yang sempurna. Sekarang yg penting adalah apa yang akan Tiara lakukan sebagai seorang istri dan calon ibu untuk anak2nya dan saya sebagai imamnya"

** apa yang kita bisa raih ke depan, bersama **

and that is love, actually..

good luck for the baby ya Mba..
[you can visit her here]

Comments

.:nien:. said…
Siang mbak sita.

Saya juga amazed dengan perkataan bang Andi suami dari Tiara Lestari. Seseorang yang wise, yang mungkin melihat Tiara as she really is, bukan hanya karena hal-hal yang bersifat artificial di luar itu.

Salam kenal!
cyn said…
nice thought :-)
sita said…
nien: salam kenal juga yah,,, nice to know u! :-) manggilnya ga usah pake mbak yah, lha wong kita cuma beda berapa taun ;-p

cyn: what can i say, dirimu lebih setia daripada dia.. (always giving nice comment hehehe)

Popular Posts